Miért hazudik a marketing a lézeres szemműtét kapcsán?

Miért hazudik a marketing a lézeres szemműtét kapcsán?Részletesen leírtam, hogyan téveszti meg az egyik budapesti klinika a vásárlóit egy modern, XXI. századi lézeres szemműtét ígéretével, miközben egy teljesen elavult, már a világon sehol sem alkalmazott veszélyes technikát használ.

Miért teszi ezt? Az orvosi intézmények bizalomra épülnek, a lézeres szemműtét végzésére vállalkozó klinikák esetében sem lehet ez másképp, hiszen a „szemünk világát” kell rájuk bízzuk.

Biztos nem szolgálja a bizalmat, ha egy lézerklinika a kommunikációjában jelentősen eltér a valóságtól, mert az általában előbb-utóbb kiderül.

Azért viselkedik így, mert annyira „éhes”, vagy van ennek objektív oka is?

Ha megvizsgáljuk a többi lézerklinika piaci magatartását, rájöhetünk, hogy a Budai szemészetnek nem hagytak sok választást a versenytársai, elsősorban a Sasszemklinika és a Focus Medical.

A Sasszemklinika és a Focus Medical úgy tűnik tudatosan visszaél versenyelőnyével. A Focus Medical és a Sasszemklinika 10, illetve 15 évvel megelőzte a Budai szemészetet. Volt idejük hatalmas referencia bázist kiépíteni, legfeljebb egymást zavarták, többen nem voltak a lézeres szemműtét piacon. Az orvosválasztás pedig elsősorban ajánlásos módon történik, ismerősök, barátok véleményre hallgatva, ami persze helyes.

A lézeres szemműtét végzéséhez nagyon drága technikákat kell megvásárolni, ha valaki mindig a legkorszerűbb eljárást akarja kínálni. A Sasszemklinika és a Focus Medical ezt meg is tudja tenni, hiszen hatalmas forgalmuk van, az összes többi klinikához képest. Viszont gondoskodnak arról, hogy a többi szereplőnek ne legyen módja a drága technikákat megvásárolni. Ezt azzal érik el, hogy mesterségesen alacsonyan tartják az árakat.

A Sasszemklinika 6 éve változatlan áron kínálja a szolgáltatásait, miközben az Euróért beszerezhető Hi-Tech lézerberendezések ára legalább 30-40 százalékkal emelkedett Forintban. A kis klinikák áraikban kénytelenek a nagynevű versenytársak alatt maradni, egyébként a kutya se menne hozzájuk. Ezzel a magatartással a nagy klinikák elérik, hogy a kis klinikák az alacsony forgalmuk mellett nem tudnak érdemében műszer és lézerfejlesztésre költeni, egyértelműen lemaradnak a technikai versenyben.

Ha megnézzük a klinikák e-beszámolóit, ez feketén-fehér ki is derül.

Így tehát a Budai szemészetnek, aki a legújabb szereplő a piacon nem marad más választása, mint hogy elszakadjon a valóságtól és egy nagyon elavult lézerrel végzett eljárásnak adjon új nevet és hirdesse mint a legkorszerűbb módszert. Ezzel persze megtéveszti a vásárlóit, ami akár törvényellenes is.

Vélem, nem jó dolgában teszi ezt, hiszen neki kell megküzdenie a lézeres szemműtét eredménye miatt reklamálókkal. Bizonyára szívesebben vásárolna korszerű femtolézert, amit nem évtizede vontak ki a forgalomból nyugaton. Vélem az ottani orvosok sem kevésbé szeretnének tökéletes éleslátást nyújtani a pacienseiknek. Ehhez meg kellene venni azokat a műszereket, berendezéseket, amiket a nagy klinikák könnyedén megvesznek a nagy forgalmuknak köszönhetően. A lézeres szemműtét piacon elsősorban a Sasszemklinika árleszorító magatartása ezt nem teszi lehetővé a kis klinikák számára.

Ennek az lesz a hosszú távú következménye, ami a pécsi klinikával már meg is történt, be kell zárnia, mert az alacsony forgalom az alacsony árral párosulva nem teszi lehetővé a technikai fejlesztést.

A kis klinikák egyre nehezebb helyzetbe kerülnek, a nagyok versenyelőnye egyre nő. A kicsik és a nagyok szolgáltatásának színvonala között egyre nagyobb lesz a különbség. Ez a folyamat nem szolgálja az egészséges versenyt.